Літаки і блискавки

Повітряним судам доводиться здійснювати заплановані рейси в будь-яку погоду. Навіть в ясний день літак має ймовірність зіткнутися з ударом блискавки. Часто легкі перисті хмари, які залишилися від грозового фронту, можуть ще деякий час збережуть статичний заряд. Тому літак, що опинився поряд, ризикує отримати електричний розряд. 

Якщо блискавка влучила в літак, то ймовірність негативних наслідків мінімальна. Статистика показує, що приблизно 1 раз в рік кожен літак стикається з цим явищем. При цьому сила струму на висоті має потужність в 200 тис. ампер, а при розряді в землю – до 500 тис. 

Під час попадання розряду в зовнішній корпус, пасажири, як правило, нічого не відчувають. У деяких ситуаціях лунає грім, і видно яскравий спалах.   

Оболонка, що оберігає кабіну і салон пасажирського літака, влаштована так, що проводить електрику, але не пропускає розряд до екіпажу, пасажирів і електроніки лайнера. 

Після удару блискавки пілоти перевіряють всі системи на працездатність; якщо виявлені неполадки – вони садять літак в найближчому аеропорту. Навіть якщо системи працюють нормально, літак, в який влучила блискавка, повинен бути ретельно оглянутий техніками після посадки. 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *